Kedves versenyzők,

hosszas vacillálás, érvelés és ellenérvelés után kiválasztottuk, melyik blog kapja az első havi ösztönző nyereményt, valamint hogy kikben látunk  potenciált, és nekik milyen kritikával és tanácsokkal szeretnénk segíteni. Ezt a posztot mindenkinek érdemes végigolvasnia, nem csak azoknak, akikről közvetlenül is szó lesz benne. Más hibáiból tanulni bölcs dolog, és van egy csomó általános meglátás is benne.

Az egészség verseny most tart az első harmadánál, még bárkinek van esélye az élre törni.

 

A 100 000 forintot a Juice nevű blog kapja.

Ami jó benne:

  • kellő rendszerességgel posztol
  • elég széles látókörrel nyúl a témához

ami a legfontosabb szempontunk volt, és fontos lenne minden bloggernek szem előtt tartani: úgy gondoljuk, hogy az egészség témában érkező sales-megkeresések egy jelentős százalékát még egy kis fejlődéssel a Juice blog ki tudná szolgálni tartalommal, nem egy nagyon szűk, és specifikus területet fed csupán le.

  • a helyesírással és a központozással nem áll hadilábon
  • sikerült testreszabnia a blogot, a magazinos sablont és a menürendszert alkalmaznia
  • használ képeket
  • közérdeklődést lefedő tartalmat ír
  • szakértőket von be a tartalomelőállításba

Szóval gratulálunk neki, a Juice eltalálta, hogy a verseny kiírásakor milyen célt szerettünk volna elérni. Persze neki is van hova fejlődnie, :

  • jók a témák, de még kissé a felszínen mozognak, hasznos lenne elmerülni a témákban, jobban utánajárni, aktívabb szakértői jelenlétet bevonni. Pár ilyen már van, de bővítse a kört, orvosok, stb.
  • jöhetnének az interjúk, riportok is.
  • érdemes lenne az internet nyújtotta multimédiás eszközökhöz nyúlni, azokkal kísérletezni: releváns képgalériák, szavazások, tesztek, videók, stb. Saját tartalom, nem átvétel.

Jó úton vannak, még, sokan majdnem nyertek:

Van pár másik blog, akiket nagyon ígéretesnek érzük, sokukkal kommunikáltunk is már korábban, szeretnénk, ha folytatnák a remek tartalomelőállítást:

Mindenki másképp egyforma: jó a témaválasztás és a tesztek használata, de nagyobb elmélyülést, szakértőket, egyediséget, lendületet. Nagyon jó úton jár.

Myhealth: Azokban a témákban, amelyek nem személyes, konkrét tapasztalatokon alapulnak, sokkal jobban el kéne mélyedni, dejó érzékkel nyúl olyan kérdésekhez, amelyek sok olvasót érdekelnek. 

Wilks: nagyon szeretjük, sport témában remek blog, de egy picit szélesíteni, színesíteni kéne a tartalmat, a gyúrástól és az edzésprogramoktól olykor eltávolodni, és egyre több mozgásformát, mozgásformához kapcsolódó témát lefedni. Jó hír viszont, hogy ebben a formában egy remekül értékesíthető edzésblogot vezet, amti hosszú távon érdemes fenntartani.

Méhanyuci: szuper tartalmakat állít elő a mézről, de ez egy irtó pici téma, ha azt szeretné, hogy értékesíthető legyen a blogja, akkor bővíteni kell, mert a mézforgalmazókon kívül más számára így nem izgalmas ez a felület sales-szempontok alapján.

Nem vagyok beteg: príma blog a mentális betegségekről, és igyekszik is a témát bővíteni. Nehéz piacképessé tenni a mentális betegségek témáját, de a blogger régi remek szerzőnk, nem féltjük. 

A meddőség nem létezik: nagyon fontos téma, bízunk benne, hogy az ebben a bejegyzésben felsorolt sok szempontot jól figyelembe tudja venni.

Perla: volt egy-két igazán remek poszt, interjúval, utánajárással, kicsit vissza kénne venni a párkapcsolatokból, a szexből, és valóban az egészségre fókuszálni, amelynek része lehet a párkapcsolati/szexuális egészség, de csak mint kiegészítés.

Neuro: remek dizájn, jók a bejegyzések és a témák, nemrég indult, ezért még csak kóstolgatjuk mi is, de sokat várunk tőle, reméljük nem adja föl a következő hónapban.

Mi az, amit biztos ne

Amit minden versenyzőnek nagyon erősen a figyelmébe szeretnénk ajánlani tanácsok:

  • Nem személyes naplót szeretnénk. Nem énblogot. Versek, irodalmiaskodó írások, bölcselkedések sajnos nem rúgnak labdába. Szakmai, sokszínű magazint szeretnénk.
  • Nagyon sok, nagyon hasonló írás születik a boldogság titkáról, lelki egyensúlyról, a pozitív gondolkodásról, lelki szenvedésekről és a stressz kezeléséről. Ne ez képezze a blog alapját, hanem valami konkrétabb dolog, amihez kapcsolódva ki lehet térni ezekre is KICSIT, de annál színvonalasabban. Viszont az ilyen jellegű írásokból olyan hatalmas a kínálat, hogy már az maga is kizárja a jelentős kereslet létezését.
  • Nem enciklopédiát szeretnénk. Wikipédiáról és egyéb, szakmai oldalakról összeollózott, adott esetben átfoglamazott, lefordított szócikkszerű posztok sajnos nem rúgnak labdába, ha az olvasók szerzéséről van szó.
  • A magyar helyesírás és központozás alapvető ismerete elengedhetetlen fontosságú.
  • Van pár blog, amely konkrétan lelopja, kimásolja a tartalmat más oldalakról. Az ilyen szóba se jöhet.

Még pár tanács

Ajánljuk minden versenyzőnek, hogy próbáljanak kicsit újságíró fejjel gondolkodni, szakmai oldalakat, újságokat megvizsgálni és például venni, és bátran kísérletezni, kreatívkodni és belevágni a dolgokba úgy, hogy az ebben a bejegyzésben felsorolt szempontokat nem hagyják figyelmen kívül.

Álljatok össze!

Sok remek blogger gyűlt össze, eszetekbe jutott esetleg felveni egymással a kapcsolatot, és együtt tolni tovább, mindenki a témáját külön rovatba építve? Mi jó néhány párosítást el tudnánk képzelni, csak mondjuk....

Összességében gratulálunk minden nevezőnknek, értékeljük a munkát és a lelkesedést amit beletesztek. Még két hónapig bizonyíthatjátok, hogy ti vagytok az egészség császárai, de hamarosan más témában is kipróbálhatjátok magatokat!